TumbleSeed recensione

TumbleSeed diventa più “umano” grazie ad un nuovo aggiornamento

Se avete letto la nostra recensione di TumbleSeed, saprete sicuramente che abbiamo avuto modo di provare un particolare roguelike dalla difficoltà non propriamente “umana”. Seppure questo non ha reso ai nostri occhi il titolo firmato aeiouw meno meritevole di acquisto, moltissimi giocatori di tutto il mondo si sono lamentati di aver dovuto abbandonare il titolo dopo un numero troppo elevato di morti in situazioni particolarmente impossibili da risolvere mantenendo inalterato il proprio livello di serenità.

E’ per questo che gli sviluppatori hanno ben pensato di ascoltare i feedback dell’utenza, realizzando un update che potesse ricalibrare il loro gioco al fine di renderlo accessibile a più giocatori. Tale aggiornamento, che porta il nome di “4 Peaks Update” ha inoltre aggiunto diverse nuove modalità tra cui una esclusiva per Nintendo Switch dedicata al multiplayer locale. Condividendo uno dei due Joy-Con con un amico sarà infatti possibile sfidarsi in particolari arene nel tentativo di ottenere un punteggio superiore a quello del proprio avversario.

Nel mostrarvi in calce un video contenente tutte le novità ed il comunicato ufficiale degli sviluppatori, vi ricordiamo che TumbleSeed sarà scontato a €9.37 fino al 17 agosto 2017.



New Modes

  • Forest, Jungle, Desert, Snow mountains: Individually themed mountains that are the same every time you play. You can also complete quests that will unlock new auras for you to use! (more info below)
  • Weekly Challenge: Every Sunday a new mountain will be playable and you can replay it as many times as you want. Share strategies and tips with friends to optimize your score so all of you can race to the top of the Weekly leaderboard together!

General Changes

  • Added new achievements for beating new mountains!
  • Auras in the basecamp: Up to 12 auras can be unlocked that will be accessible in the fort in the basecamp. Unlock them by completing quests in the NEW Forest, Jungle, Desert, and Snow modes.
  • Daily and Weekly Challenge will have 4 of the 12 basecamp auras randomly spawn (regardless of unlock progress)
  • Removed teleporters from the game. You can still practice individual biomes in the new biome-specific mountains
  • You can remove an aura at the shrine near the top of a temple
  • Removed quests from Adventure Mode.
  • Tutorial now enters the Forest mode upon completion instead of Adventure mode.
  • Added rumble to XInput enabled controllers on Windows

Balance Changes

Auras:

  • Added 8 new auras:
    • Power Copter: Increases bounce height and slows descent speed
    • Timestretch: Increases duration of time-based abilities
    • Capitalist: Enemies drop more crystals
    • Charisma: All town mini games and shops are more financially in your favor
    • Forcefield: All damage taken is reduced to 1 damage (including spikes)
    • Freefall: Don’t take damage from falling in holes
    • Thorn: Don’t lose thorns when taking damage
    • Sneak: Become invisible when moving slow enough
  • Removed Poison Shots aura from the game
  • Removed Teleporter Auras from the game
  • Vampire aura now gives you some crystals back when killing 2 and 3 HP enemies
  • Auras no longer fall off when taking damage
  • Current aura now simply swaps positions with new aura when picking one up (no longer flies in the air)

Seed Powers:

  • Bounceberry: launch height decreased back to previous value
  • Bounceberry: price changed back to 1 from 0
  • Missile Root: Missile now does 2 damage on impact. Shrapnel can no longer hit the target that the main missile hit.

Enemies:

  • Banana Snakes and Purple flyers now have a slight variance in speed when chasing you
  • Pit bomb is more visible in holes
  • Corrected Black and Purple leaping enemy hitboxes (their back half used to not hit you)
  • All flyers now obey invisibility

Misc:

  • Limit on hearts now set to 30
  • Added a clearer sound cue for when sink holes are opening up
    Bug Fixes
    • Fixed various quests being able to be completed in the seed power test chambers
    • Flailflower will no longer continue to swing when in the seed select menu
    • Fixed issue where Banana Snake’s mouth would continue to turn when in seed select menu